Jak zadbać o komfort pracowników i łączyć pokolenia? Najnowsza kampania Lidla

Materiał informacyjny Lidl Polska
Atmosfera w pracy i panujące w niej warunki mają dla nas coraz większe znaczenie. Spędzamy w niej przecież dużo czasu i to, jak się w niej czujemy, przekłada się na jakość naszego życia. W badaniu „Szczęście w pracy Polaków”, przeprowadzonym przez Jobhouse i Great Digital, aż 80 proc. respondentów wskazało przyjazną atmosferę w firmie jako jeden z czynników wpływających na zadowolenie z pracy. Wie o tym Lidl Polska, który wystartował z kampanią „Razem w Lidlu”. Pokazuje w niej między innymi, że stawia na różnorodność – w firmie pracują przedstawiciele różnych pokoleń, tworząc zgrane zespoły.

Rynek pracy jest coraz bardziej zróżnicowany – spotykają się na nim osoby w różnym wieku, mające inne przekonania i podejście do życia. To stanowi nie lada wyzwanie dla pracodawców, którzy muszą stworzyć miejsce, w którym każdy poczuje się mile widziany i akceptowany. Dotyczy to szczególnie dużych firm, zatrudniających przedstawicieli różnych pokoleń, od Gen Z, po osoby dojrzałe. Pogodzenie potrzeb wielotysięcznej załogi wymaga dużej uważności i odpowiadania na prośby pracowników. Dzięki temu rośnie ich satysfakcja z pracy, zaangażowanie, a także maleje rotacja. Lidl Polska, który zatrudnia obecnie blisko 27 tys. osób, stawia na różnorodność, nie narzucając pracownikom sztywnych zasad. W firmie ważny jest wzajemny szacunek i wsparcie – obrazuje to najnowsza kampania „Razem w Lidlu”, w której sieć podkreśla swoją otwartość i zaangażowanie w tworzenie przyjaznego miejsca pracy.

Bo liczą się chęci

Proces rekrutacyjny nierzadko kojarzy się nam ze stresem. Czy dobrze wypadniemy? Czy będziemy potrafili odpowiedzieć na zadawane pytania? Jak zostaniemy ocenieni? Ocenianie innych przez pryzmat wyglądu często przychodzi nam nawykowo, jednak jest to zupełnie nieprofesjonalne zachowanie. Wartościowy pracodawca to taki, który nie zwraca uwagi na powierzchowność, lecz kompetencje i chęci do pracy. Głośno mówi o tym Lidl Polska, w którym wiek, wygląd czy poglądy nie mają znaczenia – dzięki temu firmę tworzą różni ludzie, wzajemnie się uzupełniając. Potwierdza to m.in Monika, pracowniczka sieci, która wzięła udział w kampanii „Razem w Lidlu”. Jej nietuzinkowy, zielony kolor włosów przyciąga spojrzenia, ale nie ma wpływu na to, jak jest odbierana. Wręcz przeciwnie, spotyka się z pozytywnymi komentarzami i czuje się akceptowana.

– Choć nosimy w pracy nasz strój pracowniczy, to nie mamy sztywnych, narzuconych zasad co do wyglądu. Jeśli ktoś ma kolorowe włosy, tatuaż, czy po prostu się wyróżnia, nie musi obawiać się negatywnego odbioru ze strony managerów, współpracowników i klientów. Ja nigdy tego nie doświadczyłam, a pracuję w Lidlu od ponad 6 lat – komentuje Monika, pracowniczka Lidl Polska.

Wsparcie dla rodzin

Poza atmosferą w pracy i wynagrodzeniem, dla wielu z nas liczą się dodatkowe benefity, jakie oferuje firma. Wsparcie pracodawcy, gdy planujemy lub mamy rodzinę, to duży bonus i możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. W Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30 a 50 rokiem życia i wielu z nich jest rodzicami. Firma, chcąc okazać im wsparcie, wdrożyła wiele benefitów, które mają wspomóc ich domowe budżety. Są to .in.. wyprawki dla Maluszka, program wsparcia rodzicielstwa, szkolne wyprawki, a także świąteczne paczki. Z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1600 pracowników.

– Dodatkowe benefity w Lidlu to świetna sprawa, bo to niemała ulga dla domowego budżetu. Świąteczne kupony rabatowe w aplikacji Lidl Plus pozwalają nam na spore oszczędności podczas dużych zakupów. Moje dzieci uwielbiają również paczki świąteczne. Co roku widzę radość na ich twarzach i to jaką mają frajdę z odkrywania niespodzianki – mówi Darek, pracownik Lidla, tata trójki dzieci.

Równe traktowanie i atrakcyjne warunki zatrudnienia

Firmy przyciągają kandydatów benefitami i atrakcyjnymi warunkami zatrudnienia. W Lidlu pracownicy w tym roku dostali podwyżki, na które sieć przeznaczyła ponad 240 mln złotych, oferując tym samym jedne z najwyższych zarobków w handlu. Firma planuje również wzrost zatrudnienia łącznie o ponad 600 osób – w sklepach, magazynach oraz centrali. Od stycznia 2024 roku pracownicy sklepów Lidl zarabiają od 4550 zł brutto do 5550 zł brutto na początku zatrudnienia. W przypadku pensji pracowników magazynów Lidla, po podwyżkach wyniesie ona od 5050 zł brutto do 5650 zł brutto na początku zatrudnienia. Natomiast menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7250 zł brutto.

Na potwierdzenie skuteczności działań Lidla w tworzeniu dobrego miejsca pracy, sieć w tym roku po raz 11. otrzymała prestiżową nagrodę „Top Employer”, która jest wyróżnieniem dla najlepszych pracodawców w kraju. Odzwierciedla to także staż pracowników sieci – ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej, a średni okres zatrudnienia wynosi aż 6 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Jak zadbać o komfort pracowników i łączyć pokolenia? Najnowsza kampania Lidla - Nasze Miasto

Wróć na gorlice.naszemiasto.pl Nasze Miasto