W projekcie uczestniczą szkoły z Malty, Portugalii, Litwy, Irlandii i Polski. Na realizację zadań projektowych uzyskaliśmy kwotę 120 000 euro. Projekt potrwa 24 miesiące, a jego finał zaplanowano na ostatni dzień wakacji w 2025 roku. Wniosek aplikacyjny został bardzo wysoko oceniony i spotkał się z dużym uznaniem ze strony Agencji Narodowej.
Istotne przesłanie
W tym projekcie jego twórcy postawili na model STEAM, a właściwie na połączenie pięciu dziedzin, którymi są S – Science – nauka, T – Technology – technologia, E- Engineering – inżynieria, A – Arts – sztuka i M – Mathematics – matematyka.
- Celem projektu jest wdrożenie uczniów i nauczycieli do nowych technologii stosowanych w szkole - mówi Aleksander Kalisz, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Libuszy. - Przedstawicielki naszej szkoły wzięły już udział w pierwszym wyjeździe studyjnym na Maltę, kolejne planowane są w styczniu - dodaje.
Program STEAM to jeden z trzech dużych projektów Erasmus+ realizowanych obecnie w Libuszy.
- Pierwszy projekt skupia się na rozwijaniu kompetencji cyfrowych, językowych i rozwijaniu warsztatu nauczycieli - opowiada Katarzyna Guzior, szkolny koordynator Erasmus+. - Drugi projekt również będzie rozwijał kompetencje nauczycieli, a w jego ramach odbędą się trzy spotkania w krajach partnerskich. Będzie szkolenie językowe na Malcie, kompetencje cyfrowe to temat szkolenia w Hiszpanii a w Portugalii uczestnicy będą zgłębiać tajemnice zdrowego stylu życia - dodaje.
Szkoleniowe wizyty
W tej chwili w szkole w Libuszy goszczą dwie nauczycielki z Portugalii, które skupiają swoją uwagę wokół dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Wymieniamy się dobrymi praktykami, wzbogacamy warsztat pracy i porównujemy systemy edukacji w Polsce i Portugalii - informuje Katarzyna Guzior.
Dzięki edukacji STEAM uczniowie staną się wynalazcami, projektantem i pochłonie ich to, nad czym będą pracowali wspólnie z nauczycielem i kolegami. Dzięki metodzie STEAM zmieni się również rola nauczyciela - nie będzie to już XIX- wieczny belfer, który wykłada daną dziedzinę nauki, a zapamiętaną wiedzę sprawdza w formie klasówek i odpytywania przy tablicy, ale mentor, który motywuje, nakierowuje na nowe rozwiązania, a przede wszystkim zachęca do pracy metodą prób i błędów.
- Nasz projekt ma na celu wspieranie rozwoju i wdrażania innowacyjnych rozwiązań opartych na podejściu edukacyjnym STEAM - podkreśla szkolna koordynatorka Erasmus+. -Skupimy się na pokazaniu uczniom praktycznych doświadczeń edukacyjnych, które będą zintegrowane z rozwiązywaniem problemów w świecie rzeczywistym, trudnościami w uczeniu się, wczesnym kończeniem nauki i nauczaniem od podstaw- dodaje.
Projekt da nam możliwość rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich wśród uczniów, pozwoli korzystać z nowych form i metod nauczania, wpłynie na rozwój analityczno-kreatywnego myślenia, nauczy tolerancji i akceptacji, poprawi współpracę między rówieśnikami, a także otworzy nauczycieli na współpracę, wymiany międzyszkolne i międzynarodowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?