Inny sposób użytkowania drogi - konieczna nowa decyzja
Informacja o budowie stacji benzynowej przy ulicy Okulickiego - bocznej Stróżowskiej pojawiła się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gorlicach w zamówieniach publicznych. Miasto właśnie szuka firmy, która wykona analizę i wyda opinię dotyczącą budowy zjazdu z drogi miejskiej do działki, na której planowana jest inwestycja.
- Właściciel posesji ma zjazd z naszej drogi publicznej - ulicy Okulickiego do swojej działki na określony cel. W sytuacji, w której zmienia się sposób użytkowania nieruchomości, a w szczególności natężenia ruchu na zjeździe, wymagana jest nowa decyzja na jego lokalizację. Dlatego w tej sprawie inwestor wnioskował do nas o możliwość organizacji nowego zjazdu na tę samą posesję - tłumaczy Łukasz Bałajewicz, zastępca burmistrza Gorlic.
Zarząd Dróg Wojewódzkich nie zgadza się na zjazd
Ogłoszenie, które pojawiło się na stronie miasta, jest więc konsekwencją trwającego postępowania o lokalizację zjazdu na wniosek inwestora. Wykonania zjazdu z drogi wojewódzkiej - w tym przypadku ulicy Stróżowskiej właścicielowi działki odmówił też Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Tym samym nie mając formalnego zjazdu z parametrami koniecznymi do budowy stacji benzynowej, nie było szans, by otrzymał on pozwolenie na budowę.
- Mogę powiedzieć tylko, że w sprawie zjazdu z drogi publicznej do tej prywatnej działki pomiędzy ulicami Stróżowską, a Okulickiego toczy się postępowanie administracyjne - dodaje Łukasz Bałajewicz.
Jak zakończy się sprawa - na razie nie wiadomo. Wiadomo jednak, że to właśnie ulica Okulickiego zgodnie z planami Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie ma być tą, której trasą przebiegać będzie zachodnia obwodnica Gorlic.
Trwa projektowanie zachodniej obwodnicy Gorlic
Koncepcja przebiegu drogi była kilkakrotnie modyfikowana, podążając za przekazywanymi projektantom uwagami mieszkańców.
To właśnie dlatego powstały aż trzy warianty przeprawy przez Ropę. Za każdym razem są to konstrukcje mostowe. W pierwszym do wybudowania byłaby dodatkowo estakada o długości 280 metrów. Druga to podobna konstrukcja, ale znacznie dłuższa, bo 400-metrowa. W trzecim przypadku musiałyby powstać dwa mosty, 400 i 100-metrowy. Zmieniała się też koncepcja ronda na ulicy Krakowskiej, by uchronić przed wyburzeniem nowy dom przy ulicy Lipowej.
Docelowo zachodnia obwodnica Gorlic ma połączyć ulicę Kościuszki z ulicą Stróżowską i ma być przedłużeniem północnej obwodnicy miasta, która łączy ulicę Stróżowską z Chopina.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?