Dwa turnusy półkolonii w miejskie jedynce pełne zabawy i radości

OPRAC.:
Lech Klimek
Było sporo radości w czasie dwóch turnusów półkolonii
Było sporo radości w czasie dwóch turnusów półkolonii MZS Nr 1 w Gorlicach
W Miejskim Zespole Szkół nr 1 odbyła się półkolonia letnia. Dwa lipcowe turnusy dały wiele radości wszystkim uczestniczącym w dzieciakom. Kierownikiem półkolonii był Waldemar Pyznar, a zespół wychowawców tworzyli Anita Hajduk, Sylwia Danicz i Alina Dajek. Sami sprawdźcie jak przebiegały wielkie wyprawy i wspaniałe poznawanie lokalnych atrakcji.

FLESZ - Przez pandemię rośnie liczba samobójstw

Turnus pierwszy odbył się w dniach od 19 do 23 lipca

Półkolonia dzień pierwszy

Zaczynamy naszą wakacyjną przygodę w Gorlickiej Jedynce! Mamy nadzieję, że to będzie wspaniały czas. Dziś wyruszyliśmy na pierwszą wycieczkę do Muzeum Lizaka w Jaśle. Tam poznaliśmy historię powstawania tego smakołyku, oglądaliśmy ciekawą wystawę, robiliśmy mnóstwo zdjęć.

Najfajniejszym doświadczeniem było jednak samodzielne robienie lizaków! Każdy z nas został autorem własnego, niepowtarzalnego! Wizytę w muzeum zakończyliśmy słodkimi zakupami. Było smacznie, słodko i kolorowo!
Półkolonia dzień drugi
Dzisiaj odwiedziliśmy Korczynę, gdzie znajduje się Pijalnia Czekolady Mistrza Polskich Cukierników  Mirosława Pelczara. Na miejscu czekało na nas wiele słodkich atrakcji: degustacja różnego rodzaju czekolady, warsztaty czekoladowe, lody. Oglądaliśmy bardzo ciekawy film ukazujący jak długa jest droga od ziarna kakaowca po tabliczkę czekolady oraz poznaliśmy proces technologiczny powstawania tej słodkości. Do Gorlic wróciliśmy pełni endorfin i z wielkim uśmiechem na twarzy.
Półkolonia dzień trzeci
Dziś wspólnie pojechaliśmy do Osady Słowiańskiej w Strzegocicach. To była bardzo ciekawa wyprawa, na której wybijaliśmy pamiątkowe monety, degustowaliśmy podpłomyki, strzelaliśmy z łuku i co najważniejsze bardzo obszernie poznaliśmy życie Słowian w średniowieczu. Z zaciekawieniem słuchaliśmy opowieści i zadawaliśmy wiele pytań. Na zakończenie obejrzeliśmy pokaz walk, który okazał się niezwykle ekscytującym przeżyciem. To był dzień pełen przygód i dobrej zabawy na świeżym powietrzu!
Półkolonia dzień czwarty
Za nami kolejny dzień pełen przygód. Był bardzo aktywny. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na Folusz, a tam pieszo szlakiem, pokonując różne leśne przeszkody  dotarliśmy do Diabelskiego Kamienia. Poznaliśmy także bardzo ciekawą historię tego miejsca. Po powrocie do szkoły czekał na nas pyszny obiad. Po nim odbyliśmy bardzo ciekawe warsztaty w języku angielskim. Dzień zakończyliśmy w Kinie Kolory seansem filmowym pt. "Mustang z Dzikiej Doliny", który nas wzruszał i bawił jednocześnie. Było super!
Półkolonia dzień piąty

Ten dzień spędziliśmy w Parku Linowym "Lemur" w Starym Sączu. Z uśmiechem na twarzy pokonaliśmy tor przeszkód, który wcale nie był łatwy. W przerwie zajadaliśmy pyszną pizzę i bawiliśmy się. Pobyt w tym miejscu sprawił nam wielką frajdę.

Na zakończenie tego ekscytującego dnia w drodze powrotnej przebiła się opona w naszym autokarze, co okazało się szczęśliwie kolejną fajną przygodą.

Turnus drugi odbył się w dniach od 26 do 30 lipca

Półkolonia dzień pierwszy
Dla większości z nas to kontynuacja super zabawy, lecz dla innych to dopiero początek przygód. Dzisiaj wybraliśmy się do Odrzykonia, by zwiedzić mieszczący się tam Zamek Kamieniec. Pan przewodnik oprowadził nas i przedstawił interesującą historię tego miejsca. Zwiedzaliśmy ruiny i podziwialiśmy piękną okoliczną panoramę. Oglądaliśmy eksponaty w zamkowym muzeum i sali tortur, gdzie mogliśmy się zakuć w dyby. Jednak najbardziej pochłonęło nas samodzielne wykonanie glinianych mis podczas warsztatów ceramicznych. Super dzień!
Półkolonia dzień drugi
Czas pełen wrażeń, bo wszystko to, co dzieciaki lubią najbardziej! Po śniadaniu wyruszyliśmy do Kina Kolory na seans filmowy pt. "Kraina smoków". Po obiedzie natomiast czekała na nas słodka, zimna i przepyszna niespodzianka na gorlickim rynku - lody!!! Dzień zakończyliśmy wycieczką do  nowo otwartego Parku Zdrojowego w Ciężkowicach, gdzie schładzaliśmy się w ten upalny dzień. Było fajowo!
Półkolonia dzień trzeci
Dzisiaj tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na super wycieczkę do Centrum Edukacji Ekologicznej w Stobiernej. Na miejscu zwiedzaliśmy Park Owadów i Pajęczaków, uczestniczyliśmy w warsztatach entomologicznych "Świat owadów wokół nas". Poznaliśmy różne rodzaje owadów występujących w przyrodzie, porównywaliśmy je, kilkoro z nas  miało okazję samodzielnie preparować chrząszcza. Pan entomolog podzielił się z nami swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, w fascynujący sposób opowiadał o życiu tych maleńkich istot. Była to dla nas wakacyjna, lecz bardzo pouczająca lekcja przyrody!
Półkolonia dzień czwarty

Zawitaliśmy dzisiaj do Krynicy-Zdroju, gdzie bardzo miło spędziliśmy czas. Najpierw odwiedziliśmy Muzeum Zabawek. Oprócz zwiedzania i oglądania całej masy przeróżnych zabawek z całego świata odbyliśmy lekcję muzealną.

Pan miał ogromną wiedzę na temat historii powstania zabawek, opowiedział m.in. o uwielbianych przez nas klockach Lego, czy lalce Barbie. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w pijalni wód . Spacerowaliśmy także po krynickim deptaku, gdzie zakupiliśmy wiele pamiątek i zrobiliśmy zdjęcia. Ten fajny dzień zakończyliśmy pysznymi lodami!
Półkolonia dzień piąty
Na mapie naszych wspólnych przygód i wycieczek niestety nadszedł czas na ten ostatni punkt... Postanowiliśmy, aby był to park trampolin "Fly Park" w Tarnowie. Tu  skakaniu nie było końca. Spędziliśmy czas intensywnie i na wesoło. To był dzień pełen zabawy i pozytywnego wysiłku, który powodował na naszych twarzach ogromny uśmiech.