Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasy S7 i S61 z ogromnym opóźnieniem? "Wykonawca mnożył przedstawiane problemy"

Redakcja
Zdjęcie ilustracyjne / GDDKiA / mat. pras. / odcinek S7 na Pomorzu
Zdjęcie ilustracyjne / GDDKiA / mat. pras. / odcinek S7 na Pomorzu Zdjęcie ilustracyjne / GDDKiA / mat. pras. / odcinek S7 na Pomorzu
Trasy S7 i S61, a dokładniej ich budowa odcinków: węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola (woj. mazowieckie) oraz Podborze - Śniadowo (woj. mazowieckie/podlaskie) będą znacznie opóźnione. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrezygnowała z usług firmy, która była odpowiedzialna za budowę dróg. Przyczyną rezygnacji był utrudniony kontakt z wykonawcą, opieszałość i brak rzetelnych informacji.

Kluczowe dla kierowców odcinki dróg - początek Via Baltiki [trasa europejska pośrednia północ-południe, łącząca Europę Środkową z Finlandią - przyp. red.] oraz "wylotówki" z Warszawy są zagrożone. Już wiadomo, że nie zostaną ukończone w planowanym terminie, a więc kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.

- Po wielokrotnych wezwaniach Generalnego Wykonawcy, firmy Rubau Polska Sp. z o.o., do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów na odcinkach S7 węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola (woj. mazowieckie) oraz S61 Podborze - Śniadowo (woj. mazowieckie/podlaskie) GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą tych inwestycji - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w oficjalnym komunikacie.

Zobacz: Budowa zakopianki. Na tę drogę czekają wszyscy [NOWE ZDJĘCIA]

Na tę inwestycję czekają kierowcy najbardziej

Budowa zakopianki. Na tę drogę czekają wszyscy [NOWE ZDJĘCIA]

Jak podkreśla GDDKiA, wykonawca pomimo wezwań do przyspieszenia prac mnożył przedstawiane problemy, a nawet zażądał gwarancji zapłaty (czyli potwierdzenia wypłacalności Skarbu Państwa reprezentowanego przez GDDKiA). Gdy takowy otrzymał, stwierdził autorytatywnie, że gwarancja w takiej postaci go nie zadawala. W tej sytuacji Inwestor (GDDKiA) zdecydował o odstąpieniu od umowy.

Tak samo stało się w przypadki umowy dot. realizacji pierwszego od strony trasy S2, stanowiącej Południową Obwodnicę Warszawy, odcinka S7 węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola. - W rezultacie przy braku mobilizacji Generalnego Wykonawcy, firmy Rubau Polska Sp. z o.o., pomimo wezwania i mobilizowania przez Zamawiającego do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu S7 węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola (woj. mazowieckie) oraz braku rokowań na poprawę sytuacji, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą tej inwestycji. GDDKiA naliczy Wykonawcy także kary za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 15% zaakceptowanej kwoty kontraktowej - podała Dyrekcja.

Budowa S61 na odcinku Podborze - Śniadowo miała zakończyć się 30 listopada 2020 r., ale ta data jest zagrożona. Podobnie z drugim odcinkiem - na trasie S7 od węzła Warszawa Lotnisko - węzła Lesznowola Umowna. Tutaj roboty miały zakończyć w marcu 2021 r., ale jest prawie pewne, że termin będzie późniejszy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto