Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po dworcach i przystankach kolejowych w powiecie gorlickim hula wiatr

Lech Klimek
Lech Klimek
Lech Klimek/Archiwum polskapress
Pewnie wielu z nas jeszcze pamięta te czasy, gdy do pociągów odjeżdżających z Gorlic i Glinka ciężko było wsiąść. W Zagórzanach przesiadka i dalej w drogę albo w stronę Biecza lub Stróż.

Z połączeń kolejowych korzystali głównie pracownicy gorlickich fabryk, mieszkańcy okolicznych miejscowości. Minęły lata, a dworce i przystanki kolejowe świeca pustakami. Lukę po kolejowych połączeniach wypełniły busy. Tak naprawdę z dobrodziejstw kolejowego szlaku mogą teraz korzystać jedynie mieszkańcy Bobowej, która znajduje się na linii nr 96, z Tarnowa do Leluchowa. Przecinająca nasz powiat linia 108 została ostatnio poddana remontowi. Nie zmieniło to jednak w znaczący sposób ilości poruszających się po niej pociągów osobowych.

23 miliony złotych kosztował skarb państwa kolejny etap modernizacji odcinka linii 108, Stróże - Jasło. Na 10-kilometrowym odcinku Wola Łużańska - Gorlice Zagórzany, PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły tory i wyremontowały most nad potokiem w Woli Łużańskiej.
Prace na 15 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych zwiększyły poziom bezpieczeństwa. Na przejeździe w Szalowej i Woli Łużańskiej, Moszczenicy zamontowano nową sygnalizację świetlną i dźwiękową. Tędy jadą pociągi Kolei Małopolskich z Krakowa do Jasła. Kursują też składy towarowe, na przykład z Tarnowa przez Stróże do Jasła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorlice.naszemiasto.pl Nasze Miasto