- Firmy wyłonione w przetargu opracują dokumentację i przeprowadzą roboty budowlane - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. - Wszystkie prace powinny zakończyć się w ciągu ośmiu miesięcy, a więc jeszcze w tym roku.
Ustabilizowane mają zostać stare osuwiska, które uaktywniły się w czasie czerwcowych powodzi w 2010 roku, zagrażając ruchowi na drogach krajowych z Nowego Sącza do Krynicy-Zdroju i Gorlic. Na tym ostatnim odcinku, w Szymbarku jest do stabilizacji około 250 metrów. Planuje się tam remont nawierzchni, przebudowę odwodnienia i odtworzenie pół kilometra pobocza. Na te roboty przeznaczono niecały milion złotych.
W Siołkowej do zabezpieczenia i przebudowy jest około 100-metrowy odcinek drogi. Oprócz prac stabilizacyjnych zostanie wyremontowany przepust i zjazd za półtora miliona zł. Podobne koszty pochłoną roboty drogowe w Łabowej. Zniszczony przez powódź fragment jezdni i poboczy liczy 250 metrów. Oprócz prac przy szosie i na poboczach, zaplanowano gruntowną modernizację przystanku autobusowego.
W ubiegłym roku na odcinku trasy krajowej nr 75 (między Nawojową a Kamianną) GDDKiA wykonała szereg umocnień i napraw, łącznie z odbudową zniszczonego przez rzekę Kamienicę parkingu we Frycowej. Od gwałtownych nawałnic, które w maju 2010 roku przeszły nad Łabową i dokonały tam pierwszych spustoszeń, zaczęła się gigantyczna powódź, która zniszczyła część drogowej pętli wzdłuż doliny Popradu i zerwała stary most kolejowy w sądeckich Biegonicach.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?