FLESZ - Odmawiamy przyjmowania szczepionek i wykonywania płatności
Powód tego kolejowego spotkania był dość prosty. Zebrana na peronie ekipa przekazała informacje o zakwalifikowanej do realizacji inwestycji w ramach programu Kolej+. W całym kraju, po powiększeniu puli środków na kolejowe inwestycje, zaplanowano 34 realizacje.
Cztery z nich dotyczą Małopolski, a ta największa to modernizacja linii kolejowej nr 108 pomiędzy Gorlicami i Jasłem oraz budowa łącznika linii 108 i 110 umożliwiającego bezpośredni wjazd do Gorlic pociągów jadących od strony Stróż, a docelowo oczywiście Krakowa i Tarnowa. Plan zakłada modernizację 31 km trasy kolejowej nr 108.
- To blisko pół miliarda złotych na połączenie pomiędzy Małopolską i Podkarpaciem – mówiła Barbara Bartuś. - Mam nadzieję, że realizacja nastąpi szybko, a Urząd Marszałkowski podpisze umowę z PKP i znajdzie środki w wysokości 96 mln zł na wkład własny – dodała.
W trakcie peronowej konferencji prasowej na dworcu pojawił się jadący z Krakowa do Zagórza pociąg. Wysiadło z niego kilkunasta pasażerów, którzy chcieli dostać się dalej do Gorlic. Autobus MZK odjeżdża z przystanku przy ulicy kolejowej 20 minut po odjeździe pociągu, co w sytuacji, gdy warunki pogodowe są niesprzyjające, stanowi dla podróżnych nie lada problem. Na dworcu nie działa poczekalnia, a wiata przystankowa jest w stanie ochronić tylko od deszczu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?