Gorlickie. Będzie nie tylko łącznica pomiędzy Zagórzanami a Gorlicami, ale też modernizacja dwóch linii. Czyżby powrót połączeń?

Halina Gajda
Halina Gajda
Dzięki partnerskiemu projektowi województw małopolskiego, podkarpackiego oraz miasta Gorlice, powiatu gorlickiego oraz gmin Łużna i Moszczenica, zmodernizowane zostaną linie 108 i 110
Dzięki partnerskiemu projektowi województw małopolskiego, podkarpackiego oraz miasta Gorlice, powiatu gorlickiego oraz gmin Łużna i Moszczenica, zmodernizowane zostaną linie 108 i 110 halina gajda
Udostępnij:
Modernizacja linii 108 i 110 znalazła się pośród 34 zadań do realizacji w ramach programu Kolej Plus. Tym samym dążenia zarówno samorządowców, jak i kolejowych społeczników nabierają coraz realniejszych kształtów.

Wieść o kolejowych inwestycjach jest jeszcze gorąca, na razie nie ma wprawdzie jeszcze zbyt wielu konkretów, ale orędownicy kolei w Gorlickiem nie kryją satysfakcji.

- No i udało się, teraz pozostaje tylko czekać na terminy rozpoczęcia realizacji inwestycji w terenie – podkreśla Szymon Białoń z Kolej na Gorlice.

W ramach zadania przewidziana jest rewitalizacja linii na odcinkach Gorlice-Gorlice Zagórzany oraz Gorlice Zagórzany-Jasło, a także budowa łącznicy kolejowej między liniami kolejowymi 108 i 110. Do tego dochodzi modernizacja kolejowej infrastruktury w gminach Moszczenica i Łużna. Chodzi konkretnie o trzy stacje, a mianowicie Szalową, Wolę Łużańską oraz Moszczenicę.

Swoistą wisienką na torcie ma być budowa wspomnianego łącznika, dzisiaj traktowanego, jako remedium na obecną sytuację. Jest bowiem tak, że pasażerowie, którzy chcą wsiąść do pociągu do Krakowa, muszą jechać na stację Gorlice-Zagórzany. To samo z przyjeżdżającymi. Składy nie wjeżdżają do centrum, bo to wymaga „przestawienia” go na inny tor, a to zabiera co najmniej kilkanaście cennych minut.
- W naszej ocenie budowa łącznika pozwoliłaby skrócić czas przejazdu do Krakowa o około kwadransa – tłumaczył jeszcze podczas starań o inwestycję Łukasz Bałajewicz, zastępca burmistrza miasta.

W jesieni minionego roku pojawiły się nawet koncepcje tego rozwiązania. Łącznik miałby być mianowicie łukiem o promieniu około trzystu metrów i przebiegać tak, ingerować w istniejącą zabudowę, w jak najmniejszym stopniu. Z budową łącznicy wiążą się także szeroko zakrojone plany uruchomienia bezpośrednich i pośrednich połączeń do Krakowa, które będą wjeżdżać na stację w Gorlicach.
- Na obecną chwilę, według zarysów podanych na konferencji z inwestorami zadeklarowano dziesięć par pociągów, z czego pięć bezpośrednich w relacji Jasło-Gorlice-Kraków – przekonywał o słuszności starań o budowę łącznicy Szymon Białoń.

Wszystkie zgłoszone projekty były oceniane według takich samych kryteriów określonych w wytycznych naboru, uwzględniając różne aspekty, m.in. demograficzno-społeczny, środowiskowy, ekonomiczny, techniczno-eksploatacyjny oraz wyniki analiz studialnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Będzie 14. emerytura. Kiedy wypłata?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie