Dzisiaj w gorlickim ratuszu otwarte zostały koperty z ofertami od firm, które stanęły do przetargu na wywóz ponad pięciu tysięcy ton różnego rodzaju materiałów niebezpiecznych z terenu Glimaru.
- Stanęły do niego dwie firmy, oferując wynagrodzenie na poziomie odpowiednio 48 870 000,00 zł i 74 579 400,00 zł. Pierwsza z kwot mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Teraz trzeba będzie jeszcze przeanalizować szczegóły, przede wszystkim pod kątem warunków formalnych, później podpisanie umowy z wybraną firmą i jak najszybsze rozpoczęcie wywózki chemikaliów.
Pieniądze na całą operację pochodzą z dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
Fundusz przekazał naszemu samorządowi 40 mln złotych. Pozostała kwota to pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Będziemy ją spłacać do 2034 roku przy rocznym oprocentowaniu w wysokości około dwóch procent. Po spłaceniu 75 procent kapitału miasto może się starać o umorzenie 350 tysięcy złotych. Pożyczka była konieczna, by miasto mogło dostać wspomniane 40 mln złotych z NFOŚ.
Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowała komisja budżetu i finansów. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?