Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gorlice: pomysł na kolizyjne skrzyżowanie na Zawodziu

Agnieszka Chmura
Jest pomysł na zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu na Zawodziu
Jest pomysł na zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu na Zawodziu Fot. Marek Podraza
Nie ma właściwie miesiąca, by na skrzyżowaniu na Zawodziu nie obyło się bez stłuczek i kolizji. To największe skrzyżowanie w mieście.

Na spotkaniach gospodarzy miasta z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest właścicielem drogi K 28 oraz Zarządem Dróg Wojewódzkich - administrującym drogą krzyżującą się z krajówką, temat poruszano wielokrotne.

Od początku wiadomo było jednak, że przebudowa skrzyżowania na przykład na rondo nie wchodzi w grę, bo jest za mało miejsca. Udało się jednak wypracować pewne uzgodnienia, które docelowo miałyby poprawić sytuację.

- Są efekty starań o korektę pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu na Zawodziu. To kolejne od dawna oczekiwane zadanie na drodze krajowej nr 28 w Gorlicach, realizowane w ostatnich miesiącach przez GDDKiA - relacjonuje Jakub Krzyszycha, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Gorlicach.

Chodzi o zapewnienie lepszej przejezdności i poprawę bezpieczeństwa. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku powstał prawoskręt koło Lidla i sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu w Zagórzanach. Tym razem chodzi o lepszą synchronizację sygnalizacji świetlnej, dostosowaną do realiów komunikacyjnych.

Po interwencjach i wnioskach burmistrza w GDDKiA, instytucja ta, która jest zarządcą drogi krajowej, zleciła wykonanie koncepcji zmiany funkcjonowania tej sygnalizacji. W koncepcji przygotowano kilka wariantów zmian. Podczas spotkania pracowników Urzędu Miasta i gorlickiej policji wybrano jeden, który przedstawiony zostanie Dyrekcji Dróg Krajowych.
- W wariancie tym zakłada się cykl składający się z pięciu faz, wydłużony z obecnych 90 do 120 sekund - tłumaczy Krzyszycha.

Najważniejsze zmiany, prowadzące do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i poprawy płynności ruchu, szczególnie od strony centrum miasta, to: wydzielenie w jednej z faz bezkolizyjnego lewoskrętu od strony ulicy Sienkiewicza oraz umożliwienie równoczesnego przejazdu z ulicy Mickiewicza we wszystkich kierunkach.

Według założeń, takie rozwiązanie powinno to doprowadzić do rozładowania korków tworzących się już na moście nad Ropą i uniemożliwić równoczesne stosowanie dwóch lewoskrętów - od ulicy Mickiewicza w ulicę Parkową i od ulicy Sienkiewicza w ulicę Kościuszki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorlice.naszemiasto.pl Nasze Miasto