Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gorlice. Nowy system rejestracji w przyszpitalnej przychodni specjalistycznej. Jest zdecydowanie szybciej

Halina Gajda
Halina Gajda
Nowy system rejestracji sprawił, że ta odbywa się znacznie sprawniej
Nowy system rejestracji sprawił, że ta odbywa się znacznie sprawniej fot. archiwum szpitala
Od niedawna w przyszpitalne przychodni działa nowy system rejestracji. To tak zwany Gateway. Najkrócej i najłatwiej można go scharakteryzować tak: pomaga w szybszej obsłudze pacjentów, którzy chcą umówić się na wizytę u specjalisty. Teraz nie trzeba jużspędzać na telefonie kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt minut. Odbywa się to znacznie szybciej i sprawniej.

Kto choć raz dzwonił do przyszpitalnej przychodni, by zarejestrować się na wizytę u specjalisty, ten wie, że czasem wymagało to sporej dozy cierpliwości. Gdy w jednym czasie numer wybiera setka ludzi, na to, by w słuchawce usłyszeć głos pielęgniarki, trzeba było po prostu czekać.

-Po wdrożeniu call center, system usprawnił zarządzanie rejestracją telefoniczną pacjentów – mówi nam Barbara Rząca-Kuśnierz, kierownik przyszpitalnej przychodni specjalistycznej w Gorlicach.

Teraz osoba, która dzwoni, usłyszy komunikat o miejscu w kolejce, zostanie też poproszona o przygotowanie potrzebnych dokumentów – numeru pesel oraz numeru skierowania. Jest też obowiązkowa w takich przypadkach klauzula o przetwarzaniu danych osobowych i nagrywaniu rozmów. Często zdarza się, że jedna osoba rejestruje kilka innych. Gdy ma pod ręką wszystkie potrzebne dane, cały proces przebiega dużo sprawniej, a co za tym idzie, inni też szybciej załatwiają swoją sprawę.

Diametralna zmiana w czasie
System działa niecały miesiąc, ale już widać pierwsze efekty. Zwiększyła się liczba odebranych połączeń i oczywiście skrócił się czas oczekiwania na nie. Szybkość działania nowego systemu widać w statystykach – średnia liczba połączeń na godzinę to około 30, a czas oczekiwania na rozmowę to około pół do jednej minuty. Ponieważ zmiana jest diametralna, postanowiliśmy sprawdzić, czy rzeczywiście tak jest. Nie blokowaliśmy bynajmniej linii, chodziło o realną rejestrację chorego do konkretnej poradni. Po wybraniu numeru wybrzmiały wszystkie zapowiadane komunikaty. Pani rejestrująca zgłosiła się po nieco ponad minucie.

- Nic tak nie zniechęca pacjentów jak kłopoty z dodzwonieniem się do rejestracji, aby umówić się na wizytę czy uzyskać inne potrzebne informacje – podkreśla dalej Barbara Rząca-Kuśnierz. - Stąd decyzja o wdrożeniu systemu – dodaje.

Nowy system rejestracji jest podłączony do centrali szpitala. Dla pacjenta oznacza to tyle, że do kontaktu nie są potrzebne żadne specjalne numery telefonów.Wystarczy zadzwonić na numer główny 18 35 53 560 w godzinach 7.30-14.30.

Inwestycja w dwóch etapach
Call center to nie jedyna techniczna nowinka, bo cała modernizacja telefonicznego systemu w lecznicy ma dwa etapy. Pierwszy to właśnie zakończony montaż systemu call center.

- Drugi, który trwa, to wymiana centrali telefonicznej szpitala – zapowiada dyrektor Marian Świerz. - Jesteśmy w trakcie procedury zakupu – dodaje.

Działająca centrala liczy sobie już około dekady. Przez ten czas w szpitalu przybyło wiele nowych numerów, a więc potrzeba jest znacznie większa przepustowość.
- Nowa centrala będzie miała między innymi dodatkowe funkcje, jak choćby możliwość wysyłania masowych wiadomości smsowych – dodaje.
Koszt teleinformatycznego przedsięwzięcia to ponad dwieście tysięcy złotych. Centrala ma zostać zamontowana w tym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorlice.naszemiasto.pl Nasze Miasto