Tczewscy policjanci badają okoliczności i przyczyny tragicznego wypadku, do którego doszło 27 stycznia ok. godziny 2 w Bałdowie, gmina Tczew.
- Na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 22 z ul. Długą w Bałdowie doszło do zderzenia opla vectry kierowanego przez 53-letniego mieszkańca Starogardu z renault laguną kierowaną przez 26-letniego mieszkańca Tczewa - wyjaśnia asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji. - W wyniku wypadku z samochodu renault wypadł 27-letni pasażer tego auta, który następnie uderzył w przydrożny znak drogowy. Mężczyzna zginął na miejscu. Pozostali uczestnicy zdarzenia nie odnieśli obrażeń.
Wiadomość o wypadku szybko rozgrzała dyskusję m.in. na forach internetowych. Wielu kierowców uważa, że z drogi krajowej nr 22 - tzw. berlinki - powinna zniknąć kostka brukowa i pojawić się asfalt. - Ta kostka jest szczególnie niebezpieczna zimą. Wtedy na drodze jest bardzo ślisko, nie wspominając już o tym, że jest nierówna. Są garby, albo doły. Co prawda drogowcy co pewien czas przekładają kostkę, ale jaki ma to sens, skoro za chwilę jest podobnie. To strata pieniędzy - przekonują zmotoryzowani.
Drogowcy przyznają, że kostka jest śliska i nierówna, dlatego zamierzają ją usunąć. - Planujemy przebudowę odcinka Czarlin - Knybawa, gdzie będzie asfalt, ale nie ma jeszcze decyzji, ile środków z budżetu państwa trafi w 2013 r. na drogi w naszym województwie - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA nie ma dokumentacji technicznej, ale z planów wynika, że mają powstać dwa pasy w jedną stronę i jeden pas w przeciwnym kierunku, ale z możliwością zmiany. Oznacza to, że np. kawałek pojedziemy, gdzie będą dwa pasy, a za chwilę droga zawęzi się do jednego, bo dwa pasy będą już po drugiej stronie barierki.
Dodajmy, że trasę łączącą Berlin z Królewcem - tzw. berlinkę - wytyczyli Niemcy jeszcze przed rozpoczęciem II wojny światowej. - Po 1 września 1939 roku i podbiciu Polski rozpoczęli budowę drogi. Wykorzystano sprawdzoną kostkę brukową, która funkcjonuje do dziś, a po drugiej stronie Wisły wykorzystano tańsze i mniej pracochłonne płyty betonowe. Ciekawostką jest fakt, że w tych pracach uczestniczyli jeńcy francuscy i angielscy - mówi Łukasz Brządkowski z Wirtualnego Muzeum Miasta "Dawny Tczew", miłośnik historii.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?